Ангелска кръв от Налини Синг - Дискусия


В началото на месеца с Памела обявихме предизвикателство към себе си и всички, които искат да се включат (вижте за какво говоря тук). Дойде края на месеца, а дискусиите за двете избрани книги са вече на лице. Отново на случаен принцип избрахме коя кое ще публикува, като на мен се падна Ангелска кръв.
Предупреждение: Дискусията съдържа спойлери!
 Ревю на книгата може да откриете тук.

П.Г.: Ще започна тази дискусия с това, че често ми се случва да харесам корицата на една книга и това да е достатъчна причина да си я купя. Корицата на Ангелска кръв е една от най-красивите, които съм виждала и до последно дори не знаех за какво ще чета в нея.

П.П.: Признавам, че и на мен корицата ми привлече окото, а ако я сравня и с оригинала, просто няма две мнения. Реално, ако не бяхме избрали книгата за предизвикателството не съм сигурна дали щях да я прочета, а тя определено си заслужава, особено за някой, който има доста лош опит с ангелите.

П.Г.: Да, знам, че много хора са предубедени, когато стане на въпрос за книги, в които присъстват вампири (Здрач може и да има нещо общо ;д), но реално в тази книга връзката ловец на вампири-вампири-ангели-архангели е толкова по-различна и интересна, няма нищо общо с определени блещукащи създания.

П.П.: Именно тази книга ме накара отново да дам шанс на този тип истории. Другото, което ми направи много добро впечатление е как авторката е изградила връзката между Елена и Гилдията и Рафаел и Дмитрий. Въпреки че на моменти, поне за мен, имаше нужда от малко по-разширено описание на светът, в който живеят, отношенията между героите са много силни.

П.Г.: Някои неща не бяха уточнени добре и някои детайли им липсваха, но мога да си го обясня само с това, че следващата книга получаваме още от Рафаел и Елена и може би там ще бъдат дадени повече отговори. Но съм съгласна, че приятелските отношения взимаха огромна роля в книгата. Въпреки че реално Елена няма семейство, Гилдията успяваше успешно да запълни тази празнина, а за Рафаел мога единствено да кажа - не очаквах да бъде толкова човечен (намек), задружен със Седмината и толерантен, по отношение на хората си.


П.П.: Дори не знаех, че следващата книга отново ще е за тях, но така погледнато, наистина е по-логично да бъде дадена по-малко информация. Връзката между Рафаел и Дмитрий беше една от най-добре изградените в книгата. Двама напълно различни образа, който дори не са длъжни да си пазят гърбовете, но въпреки това намират начин да пренебрегнат очевидните разлики помежду си. Но да, аз очаквах Рафаел да е надут и дори може би превзет, но не и толкова земен :D.

П.Г.: Тези, които са чели книгата определено до този момент са хванали играта на думи. ;д Разгледахме приятелските връзки, нека преминем към романтичните. Елена и Рафаел със сигурност са една от най-необичайните двойки, за които съм чела, но въпреки различията си ми хареса, че и двамата са толкова борбени, твърдоглави и жертвоготовни. Учудих се и на силната устойчивост на Елена. Имайки предвид, че Рафаел владее контрол над ума, беше изненада, че Елена оказа такава съпротива.

П.П.: На нейно място не всеки би му устоял толкова дълго време. Но именно този инат в нея, да не е поредната му, ме накара да я харесвам дори повече. Тя не само е добра в това да залавя вампири и да се справя сама, но и в това да отстоява себе си. Дори в моментите, в които сваляше гарда при вида на всичките тела оставени от Юръм. Именно идеята за това, че Рафаел търси Елена, за да свали един от своите доказва, че и двамата могат за надмогнат себе си в даден момент.

П.Г.: Честно казано цялата ситуация с Юръм беше доста объркана и идеята за Кървавия ангел ми се стори от една страна много интересна и нямах търпение да разбера още, от друга - ненавиждах го. Така наречената love hate relationship. И разбира се, исках да разбера повече за вътрешните конфликти на Елена. Това "кап-кап-кап", което я връщаше в миналото до убийството на сестрите ѝ и кофти отношенията с баща ѝ. Сериозно, какъв му е проблема на този тип.

П.П.: Това беше едно от нещата, който не харесах. На моменти това с Юръм ми беше по-безинтересно, исках да науча повече за предисторията на Елена и Рафаел, но щом има и втора книга... Като цяло, за мен това е една потенциално много добра история, по-необичайна, но все пак се усеща, че има какво да се очаква в изграждането на целият свят и най-вече ролята на хората в този на вампири-ангели-ловци. Героите са точно типът, който харесвам, силна и независима жена и мъж, който не знае в какво се забърква. Потенциално много добра комбинация за едно още по-добро продължение.

П.Г.: Хареса ми, че авторката е свързала различни видове и им е предала обща предистория, харесвам също образа на Елена и откривам доста сходни черти със Селена (Стъкленият трон). Рафаел беше една приятна и неочаквана изненада, а Дмитрий още повече и, честно казано, харесах героя му доста и се надявам да видим повече от него в продълженията. Цялостното ми мнение за книгата е - ако харесвате да четете за свръхестествени способности, хумористични ситуации, силни характери, различни по същина герои, които откриват общ език и необичайни преживявания - това е книга, която непременно ще ви се хареса.

Оценка (П.Г.) - 4,5 звезди от 5.       Оценка (П.П.) - 4 звезди от 5.

И двете изключително много се забавлязахме по време на дискусиите и нямаме търпение за следващата доза. Надяваме се и на вас да ви е допаднало. Дискусията на Легендата може да откриете ТУК. А сега, без да губя повече време… книгите за месец Август…  *барабани моля*
Академия за вампири от Ришел Мийд и Елинор и Парк от Рейнбоу Роуъл.

Честно казано доста се вълнувам. И двете авторки са ми напълно непознати, но съм чела дузина ревюта и за двете книги – хвалейки ги, издигайки ги на пиедестал. Август се очертава много интересен месец и нямам търпение да се потопя в книгите. Разбира се, ако не сте били част от предизвикателството през Юли никога не е късно да се присъедините иии…

Това беше от мен. До скоро ^.^

Коментари